dinsdag 3 oktober 2017

Alles waar je ogen van gaan sprankelen moet je doen....

Deze tekst kwam ik laatst tegen en het is waar.

Zo dat is al weer een hele tijd geleden dat ik hier een bericht plaatste.  Alles gaat goed hoor, maar zoals bij zo velen, de tijd gaat gewoon veels te snel. Het is al weer herfst. Mijn seizoen, heerlijke kleuren en geuren buiten. Pompoenen, kastanjes, ik geniet er elk jaar weer van. Vandaag een lekker zonnetje, dus straks nog maar even naar buiten.






 Maar eerst een paar malletjes maken voor het middenstuk van de Sutton Grange.   Ja, ooh ik heb weer wat op te biechten, ik ben gezwicht.....




In Amersfoort had ik hem al zien hangen, direct bij binnenkomst hing ie pontificaal in die mooie grote kerk. Op slag verliefd op de kleuren, de vormen en ja eigenlijk gewoon op het geheel. PRACHTIG!  Ook de andere quilts waren geweldig hoor, maar deze bleef maar in mijn hoofd spoken.




Boek ligt al tijden op het tv kastje, zodat ik er steeds even in kan gluren 's avonds als de tv weer eens tegenvalt. Elke keer even kijken, wat heb ik eigenlijk nodig en hoeveel stof voor de rand en ..... En wat blijkt nu, ik heb gewoon in mijn eigen voorraad heel veel van de stoffen liggen. Ooit heb ik de twee series van Judie Rothermell gekocht die worden gebruikt in deze quilt. Ik heb ze in die jaren nooit gebruikt, te mooi om in te knippen, herken je dat? Ze lagen gewoon te wachten op een quilt die ik de moeite waard vond om mijn stofjes voor te verknippen. Nou en dat is dus de Sutton Grange. Als je dan toch die stoffen hebt en helemaal wild bent van het patroon, dan is dat dus toch gewoon voorbestemd. Of niet dan...?.  Ik geloof daar in hoor! Al is het alleen al om mij zelf vrij te pleiten en zonder schuldgevoel te kunnen beginnen aan een nieuwe quilt ;).



En om het helemaal compleet te maken, ik sta samen met Di Ford, DE Australische ontwerpster, op de foto met deze quilt van haar. Hoe geweldig is dat en dan moet je toch wel beginnen, zeg nou zelf....


 Vorige week dinsdag had ik het voorrecht een Masterclass bij haar, Di Ford,  te mogen volgen in Zutphen.





 Een fantastische dag, waarin ze ons heeft uitgelegd hoe zij tot haar kleurencombinaties komt en hoe zij uit stof de kleinste details haalt voor haar hexagonnen, sterren en broderie perse. Ze heeft ons voorgedaan hoe zij appliceert en ons een truc geleerd voor de moeilijke hoekjes, ik hoop het in de praktijk te kunnen uitvoeren. 



Dit was ons voorbeeld voor deze dag. Een middenstuk van broderie perse, sterren en hexagonnen. Heel erg mooi, maar ik heb mijn pakketje eerst even in de kast opgeborgen voor ooit.  Al met al was het een super geslaagde dag. Een hele fijne lerares en gezellige mede-quiltsters,  ik ben dan ook met een hoofd vol inspiratie weer thuis gekomen.  


En natuurlijk een handtekening. Thuis bedacht ik dat het straks leuk is deze te verwerken in het label achterop de quilt. Nou duurt dat natuurlijk nog wel even, maar een mens moet blijven dagdromen toch? . 






 Inmiddels ben ik dus begonnen met de Sutton Grange, althans ik heb het middenstuk geknipt klaar liggen om in elkaar te zetten. Ik wil proberen om zoveel mogelijk bij de kleuren van het origineel te blijven.

Dus dat wordt strúnen naar de stoffen voor de sterblokken en de buitenste rand.  Mocht je nou denken hé die roze, blauwe, groene stof of die mooie beige met bloemen/vogels heb ik laatst ergens gezien, laat het mij dan asjeblieft weten. Scheelt mij een hoop speurwerk.

En nu ga ik de malletjes knippen en dan naar buiten, nu kan het nog, de zon schijnt hier vandaag nog volop. Geniet dus nog maar even lekker.



Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@




Zo lag de quilt in Zutphen nonchalant in de vensterbank.
Steeds als ik deze foto zie, beginnen mijn ogen te sprankelen en maakt mijn hart een sprongetje.  






15 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige quilt!
    Gaat helemaal goedkomen.
    Als de schaar eenmaal in de stof is gezet kan je niet meer stoppen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh,ik vind het zo leuk dat je hem ook gaat maken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi.....mooier....mooist.....deze quilt is fantastisch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je zo een fijne, heerlijke en inspirerende dag hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, wat een uitdaging.
    Succes en veel plezier.
    Fijn dat het weer goed met je gaat.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Piep oh leuk.. jij bent ook gezwicht.. ik maak hem ook..
    kan hier geen foto zettenWw
    Ik ben wel mijn eigen weg aan het gaan met mijn eigen kleuren..
    Moest je zin hebben op mijn blog kan je zien hoe ver ik ben..
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige quilt is deze hoop dat je er veel plezier van krijgt met maken ..ik ben een groot Di Ford fan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super, weer een mooi project dat echt bij jou past. En de stofjes...... ik weet wel een adresje ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig!!! Een schitterend project, gaat vast helemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan me helemaal voorstellen dat je gevallen bent voor de Sutton Grange. Dat was bij mij ook het geval toen ik in Amersfoort de kerk in liep.
    Echt een schitterende quilt, maar bij jou was het echt voorbestemd om er aan te beginnen, zoveel toevalligheden, dat kan toch niet?
    Ik werd tegengehouden door al die ronde vormen die er in zitten. Dat is echt niet mijn ding, dus ben ik aan een prachtige quilt van Petra Prins begonnen, was toch meer mijn smaak.
    Veel plezier met je mooie lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, geweldige quilt he? Ik ben er ook aan begonnen en de afwisseling maakt dat het zo 'niet saai' is om aan te werken. Ook ik had diverse stofjes van de 'piece and unity' serie nog liggen, ik herken het blije gevoel als je daar achter komt.
    Wat een voorrecht om de dag met Di Ford mee te mogen maken! Ik kan mij voorstellen dat het super inspirerende dag was. Ik vind haar quilts ook prachtig.
    Veel plezier met het maken van de Sutton Grange, ik ga het volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aan die arabische tekens te zien, zou je heel goed gehackt kunnen zijn.
    Of kun jij dit wel lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog,
    I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density,
    which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen