zondag 21 februari 2016

En dan zomaar ineens....





Heb ik weer een blogje geschreven, is de top van de Worthing Downs quilt klaar, met uitzondering van de rand blokjes en heb ik weer eens een blokje voor mijn Dear Roses gemaakt.



Alle blokken zijn nu klaar, sommige heb ik nog iets extra's meegegeven, zoals bij deze een rondje in het midden.



Het was nog een hele klus om alle blokjes netjes aan elkaar te krijgen. Eerst uiteraard allemaal op maat gesneden en toen kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat een aantal blokken niet groot genoeg waren. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is nog altijd een raadsel. Ik vermoed dat het komt omdat ik de malletjes maakte van scheurvlies, deze malletjes gebruikte ik meerdere keren. Door het strijken gaan ze toch krimpen heb ik gemerkt. Nou ja, ik heb ze opnieuw gemaakt en nu kloppen ze allemaal. Maar voortaan controleer ik mijn blokjes direct, dat begrijp je wel denk.







De blokjes had ik eerst met Mrs. Edith aan elkaar gezet. Dat ging lekker dacht ik, lekker snel klaar. Nou dat had ik dus even echt helemaal mis, was er niet tevreden mee. Hier en daar ging het toch niet goed, ondanks dat ik alles goed had gespeld. Dus alles weer uitgehaald, nou en neem maar van mij aan dat dat niet een gezellige klus is. Snel ging het toen ook niet meer, maar ik ben blij dat ik het toch heb gedaan. Alle blokjes zijn nu met de hand aan elkaar gezet en ik ben nu wel tevreden.




De quilt werd in onderdelen al even op zijn plekje gehangen. Durf hem, nu hij al zo groot en zwaar is geworden, niet meer op te hangen. Hij ligt dan ook mooi opgevouwen over mijn quilt-rek te wachten op de 54 randblokjes. 





Afgelopen vrijdag weer eens een blokje voor mijn Dear Roses gemaakt tijdens de bee van de Ferknipte Froulju. Altijd een dag om naar uit te kijken en heerlijk om aan terug te denken. Wat zijn we in die anderhalf jaar toch een hechte vriendinnengroep geworden. En wat helemaal zo leuk is, binnenkort kunnen jullie ons bewonderen in de nieuwe glossy voor quiltsters. De voorkant beloofd ons een prachtig blad. De Klossie is hier te bestellen  





Wil tot slot nog even deze foto met jullie delen. Op een ochtend toen ik de blokjes aan elkaar aan het zetten was, werd ik ineens afgeleid door een viertal puttertjes, waarvan eentje zo mooi zat te drinken uit de sloot achter huis. 




Vandaag weer een leuke dag gehad. Paul had vrijdag, toen ik naar de bee was, 
een grote pan vol erwtensoep gekookt. Gisteravond zijn mijn schoonouders wezen 
proeven en vandaag heb ik mijn ouders voor een dagje opgehaald. 
Altijd gezellig. En oh ja, de erwtensoep was heerlijk. 

Zal proberen weer wat vaker te bloggen, maar beloof niets,



Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@
                                                               

8 opmerkingen:

  1. Kom gauw de quilt in het eggie bewonderen. Zo mooi!!
    Ben ook reuze benieuwd naar het Klossie. Je staat niet iedere dag in een tijdschrift. Hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig mooi werk.
    Ik ben benieuwd naar het blad Klossie
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verrassend blogje Brigitta! Ten eerste heb ik je nu eens op de foto gezien. Je ziet er heel anders uit dan dat ik in mijn gedachte had, maar dat is meestal zo, ik stel me altijd iemand voor als ik blogs lees of mail met iemand, en dan blijkt het altijd anders te zijn :-)
    Ten tweede.... het lijkt op de foto of je bijna-affe-top niet zo groot is evenals de blokjes.
    Maar als ik je dan zo bezig zie, blijken het best grote blokken.
    Ten derde.... wist helemaal niet dat er een nieuw quiltblad kwam, ben heel benieuwd wat het is.
    Je quilt is mooi met al die verschillende blokken, leuk om te doen ook, want het is steeds anders.
    Met de hand werken, ja dat bevalt mij ook het best, dan klopt het allemaal beter en wordt het netter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet nog wat :-)
    Wat een prachtige foto is dat van dat puttertje!
    Een hele mooie momentopname, knap hoor.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poging 2; Wat fijn dat het je toch gelukt is om de blokjes mooi aan elkaar te krijgen. Ziet er goed uit!
    Gezellig ook dat je een fijne bee hebt kunnen vormen. Uit hoeveel dames bestaat die?
    Ook een superleuk idee zo'n 'klossie'. Natuurlijk meteen besteld!
    Fijne dag nog en hartelijke groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als Floor, vergeet ik het puttertje te vermelden. het is mij nog steeds niet gelukt om ze te kieken! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi!! Ik zet trouwens ook het liefst met de hand blokjes aan elkaar, dan kan ik het beter controleren :) Het puttertje is ook schattig. Wij hebben er ook zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om weer bij je te lezen; ik had ook een heeeeeel lange blogpauze (door niet zulke leuke dingen...).
    Wat wordt je quilt een plaatje!! Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen