dinsdag 25 juli 2017

Foep kan gedubbeld


Zo jammer, maar Foep is klaar. Althans de top dan. En echt het spijt me dat ie klaar is. Natuurlijk heb ik genoeg projecten liggen, of in mijn hoofd, waar ik dolgraag verder mee ga, dus dat is het niet. Maar dit was zo'n leuke quilt om aan te werken. Elke keer een vogeltje appliceren. De geweldige poezekoppen, waar ik, als ik er nu naar kijk, weer verliefd op ben. En het uitzoeken van de kleuren, het bij elkaar sparen van de kantjes. GEWELDIG!  En eindelijk kon ik de broderiestof gebruiken die ik jaren geleden eens in de vakantie  in een handwerkwinkel heb gekocht, onder het mom van die kan ik ooit vast wel eens ergens voor gebruiken. En kijk nu past ie perfect als rand voor Foep, alsof ie er voor gemaakt is. Nu ligt Foep op latten te wachten op tussenvulling. Ik had hem graag met dit druilerige weer willen dubbelen, maar helaas was de tussenvulling te smal. Eerst nieuwe halen binnenkort. Foep is groot hoor, wel bijna 2 meter lang en 1.50 meter breed. Een heerlijke onderkruip quilt dus.  



 Toen het nog mooi weer was, even in het gras gelegd voor de foto.



Op het keukentrapje de foto's gemaakt. 





Het mooie kantje en de broderie rand, die wel 25 cm breed is. 



Het middenstuk met kant van bedlinnen 




Één van de lieve poezebeestkoppen 



Nog een keer het middenstuk met rand en kantje




En zo ligt Foep er nu bij. Op latten. 



Afbeeldingsresultaten voor de rookspringer nicholas evans


Omdat ik pas eind deze week om tussenvulling kan, ga ik maar fijn verder in mijn boek lezen. Het is zo spannend op dit moment. Weer een geweldig boek. 



Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@


14 opmerkingen:

  1. Wauw mooi is je Foepquilt geworden Brigitta, echt een plaatje en zeker met die mooie Broderie-stof erom heen. Heb ik ook nog in de kast liggen voor ooit, maar dit is een goed idee. Gr. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve schat............het is een juweeltje.
    Een juweeltje met zoveel herinneringen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig quilt is het geworden. Nu met veel plezier door gaan pitten.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi dit quilt, en zo mooi het apliqeren
    Lijkt een mooi boek, ik lees ook graag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brigitta , wat is die mooi geworden, en wat een maakplezier heb je hier al mee gehad. Nu op naar de doorpit vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben helemaal ontroerd, zo'n lieve Foep!
    xx
    En het boek?
    IS GEWELDIG!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig en zo herkenbaar...genieten...liefs van marion xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je foep is mooi geworden. Veel plezier straks met het doorquilten. Ik ga van de week aan de mijne verder na 8 weken rust
    Groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat je leuke Foep top nu klaar is. Je kunt natuurlijk altijd nog een nieuwe maken in andere kleuren :-)
    Leuk geworden met al die vogeltjes en poezen. Wist niet dat ie zo groot was, dat kan je op een foto ook eigenlijk niet goed zien.
    Foto's maken is dan ook moeilijk.
    Heb laatst mijn SBS top gefotografeerd vanuit mijn raam boven, terwijl de top beneden in de voortuin lag.
    Even inzoomen en hij staat er goed op.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige top! Prachtig!
    O ja....de boeken van Evans, ook mijn favoriet, vooral deze. Ik ben nadat ik het boek heb gelezen op de vliegbasis geweest waar die rookspringers werken. Heel indrukwekkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige quilt. Ik ben ook echt een poeze-mens. Ga misschien ook eens zoiets maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog,
    I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density,
    which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen