vrijdag 30 juni 2017

Dankbaar ontroerd

Oh ik heb op dit moment zoveel om dankbaar voor te zijn.  Het gaat de goede kant op met mijn gezondheid, natuurlijk zijn er nog wat hobbels te nemen, maar ja dat is nu eenmaal zo. Gaat goed komen.  Dat mede dank zij alle lieve mensen om mij heen.




En wat mij nou onlangs weer is overkomen, ik ben er nog steeds ontroerd door.  Vorige week vrijdag hadden we weer bee van de Ferknipte Froulju, degenen die mijn blog volgen  weten inmiddels dat wij een hele hechte groep zijn geworden de afgelopen 2,5 jaar. Nou moest ik helaas de laatste keren verstek laten gaan en ook afgelopen vrijdag, was het nog even de vraag of ik wel kon komen. Gelukkig zijn een aantal van de groep de laatste maanden een paar keer bij mij geweest, zodat ik ze niet heb hoeven missen en natuurlijk hebben we onze groeps-app nog. Maar het was wat stil op deze app de laatste tijd. Ik heb er geen moment over nagedacht dat dat kwam omdat ze in stilte wat voor mij in petto hadden. Toen ik aankondigde dat ik waarschijnlijk niet aanwezig kon zijn vrijdag, kwam al heel snel de vraag, misschien kun je dan toch heel even komen. De bee was dit keer bij Cora en dat is niet zo ver bij mij vandaan, dus kon ik vanuit mijn afspraak in Heerenveen doorrijden naar Ypecolsga om daar om 1 uur aan te schuiven voor de heerlijke soep.  Na de soep werd iedereen wat onrustig, ik dacht eerst nog dat dat kwam door de drie nestjes met kittens die bij Cora op de boerderij in "onze" quiltruimte lagen. Ik wou ze zo graag zien, dus hoopte ik dat ze die ging halen, maar het bleek dat ze een enorme verrassing voor mij hadden en dat ik de "kraamvisite" dus nog even moest uitstellen.


Er kwam een complete speech van Grietje, waarna zij mij een groot cadeau overhandigde. Ik was compleet beduusd, helemaal toen ik door had wat er in dat mooie papier met strik en label verpakt zat. Dat kon toch niet waar zijn, nee dat kon niet, dat wou ik niet, zo veel tijd, nee ......




En toch ja, het was echt zo.  Met heel veel liefde hebben ze voor mij een quilt gemaakt. Nu ik dit hier zit te typen word ik weer emotioneel. 











Ze hebben alle acht een blok gemaakt en in het negende blok , staan alle namen geborduurd.
Zo bijzonder en zo waardevol.








 Door Cora helemaal in elkaar gezet, met een geweldig mooie rand, mooie shashings en lieve cornerstones. Prachtig gequilt, jeetje meid wat een werk heb jij verzet afgelopen weken. 




Dames dat zijn jullie voor mij, bijzonder en waardevol. Precies zoals op het etiket staat vermeld.    Samen verbonden.  Ik hoop nog heel veeeeel jaren samen met jullie verbonden te zijn.  Zoals vrijdag  werd geschreven in de app na weer een geslaagde bee.
Vriendinnen met een lach en een traan. 

Inmiddels is de quilt al volop in gebruik genomen en heeft al voor vele heerlijke middagdutjes gezorgd. 




Dames nogmaals bedankt voor deze geweldige quilt.  Ik ben nog steeds dankbaar ontroerd. 






Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@

17 opmerkingen:

  1. Het is je gegund meid.
    Dat je er maar lekker vaak onder kan liggen en al onze liefde voor jou van ons kan voelen.
    Ja het was echt een top prestatie van Cora. Zo snel en zo netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met zoveel liefde en plezier heb ik hieraan meegewerkt.
    Ik hoop dat je de warmte en liefde voelt voor jou die deze quilt uit wil dragen. Met dank aan Cora die zich echt het schompes heeft gewerkt. "Samen Verbonden".....wat mij betreft voor altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit voor jou zo mooi en van hun zo ontzettend lief toch. Deze vriendinnen heb je echt nodig, sterkte met alles zeg
    .........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat ontzettend lief, dat zijn de dingen die maken dat je het weer een beetje aan kunt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Piep oh wat een prachtcadeau.. eentje voor het leven...
    Schitterend die mooie vriendschappen die lapjes teweeg brengen..
    Spoedig herstel meidke
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzonder cadeau. Een cadeau dat heel veel liefde laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat ontzettend lief en wat is ie prachtig geworden!
    Enorm wat een mooi cadeau!

    Geweldig dat ze dit voor jou hebben gedaan (maar ook wel verdiend hoor!)
    Geniet van de warmte en deze vriendschap. Dit is echt heel bijzonder en je van harte gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief gebaar en wat een prachtige quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Brigitta, wat een prachtige verrassing hebben de meisjes voor jou gemaakt! Kan me je ontroering goed voorstellen.
    Heerlijk om zulke bijzondere vriendinnen te hebben, daar heb je veel steun aan.
    Geniet er maar van en ik wens je nog jaren en jaren vriendschap en quiltplezier met de anderen.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat waardevol en lief
    Prachtig zo mooi het quilt, maar bovenal alle vriendschap en liefde.
    Mag het je heel veel troost en sterkte geven, voor de hobbels die je nog krijgt.
    Fijn weekeinde .
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend lief gebaar! Wat een supergroep!
    Fijn dat het met jou ook de goede kant op gaat. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik schiet hiervan vol. Wat een vriendschap. Geweldig en dat jij ook zo dapper doorgaat. Ik wens jullie nog heel veel en lange Bee's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig, wat een uiterst lief gebaar. En zo mooi deze quilt. Heel waardevol. Ik kan me helemaal indenken hoe ontroerd je hierbij was. Ga er maar fijn van genieten. Goed weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O...wat lief ! En mooi !:o)
    Zie nu net pas je blog ;o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog,
    I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density,
    which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen