maandag 26 november 2018

In de ring






Jaa de Worthing Downs quilt zit in de ring. Ben zo blij met het resultaat tot nu toe. Er zit een wollen vulling tussen en dat quilt heerlijk, het geeft ook een heel mooi effect. Vorig jaar nog heel lang zitten twijfelen of ik hem machinaal zou laten quilten, zag zoveel mooie gequilte quilts voorbij komen. Maar nu ben ik mijn quiltvriendinnen dankbaar dat ze mij hebben aangespoord om hem met de hand te gaan quilten.  Al zal er vast nog wel een moment komen, dat ik zal roepen had ik maar...….




Inmiddels is het middenblok klaar. Om de applicaties heen gequilt en hier en daar vliegt een extra vlinder en vallen er losse blaadjes. 




Zijn er ook al enkele blokken gequilt.  Zo leuk, tijdens het quilten zit ik alweer te bedenken hoe het volgende blok het mooist gequilt kan worden. En ik was even vergeten hoe rustgevend het quilten ook al weer is. Heerlijk!!  En daarbij komt nog dat het zo lekker warm is, zo'n grote wollen quilt over je knieĆ«n. 










En dat is toch wel fijn, nu de winter voor de deur staat. Na de prachtige herfstkleuren en luchten, heeft zelfs de winter al even van zich laten horen. 


Specht bij de achterburen in de bomen.


Roofvogel, denk torenvalk, bij de overburen op de zonwering.


Gezellig brutaal roodborstje in de tuin. 

Ik hou wel van de winter, maar niet van de gladheid. Dus ik wil wel graag ijs en veel zon, maar of mijn wensen worden vervuld, we zullen het zien. Wel leuk dat met de kou ook de vogels weer terug komen in de tuin. 

Ik kruip weer lekker op de bank onder de quilt en ga nog een paar steekjes zetten, lekker zen. ;)


Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@


6 opmerkingen:

  1. Kom gauw bij je langs om te zien hoe mooi je quilt word.
    Wil ook geen gladheid. En veel zon staat ook bij mij op het wensen lijstje.
    Mooie foto's van de natuur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In gedachten zie ik je zitten. In jouw stoel bij de kachel en een lekkere beker thee (Autumm Storm ;-) Hoe gezellig wil je 't hebben. Het is een prachtige quilt Brigitta, en je krijgt er vast geen spijt van dat je deze zelf doorquilt.
    Fijne dag nog, en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een schitterende quilt geworden en van de wollen tussenvulling zal je zeker geen spijt krijgen en..... met de hand quilten is zo heeriljk om te doen. Hele fijne uurtjes samen met je quilt op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je je quilt met de hand quilt. Kan inderdaad zo rustgevend zijn om dat te doen (vooral als alles naar wens gaat :-)
    Het wordt nu nog meer een quilts van jezelf.
    Nu het koud is, heerlijk om over je benen te leggen tijdens het quilten, dat is in de zomer wel anders.
    Hoop stiekem dat jouw wens voor een koude winter niet uitkomt hoor, als het boven de 10 graden blijft ben ik tevreden, maar zoals nu..... verlang alweer naar het voorjaar.
    Veel plezier met de rest van de quilt. Leuk al die verschillende blokken om mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt. Zonde om machinaal te laten quilten. Met de hand wordt ie toch veel mooier. Lekker warm zo, in het koude Holland.
    Wat een prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende steekjes en zo rustgevend om met de hand door te quilten. Kijk uit naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen