zaterdag 22 april 2017

Goede berichten!



Inmiddels was de operatie al weer ruim een week geleden, over die dag zullen we het maar niet hebben en deze snel vergeten. Gelukkig gaat het herstel voorspoedig. En gisteren het allermooiste nieuws gehoord wat we maar konden krijgen. Tegen alle verwachtingen in, hebben we te horen gekregen dat ze alles hebben kunnen weghalen en dat de poortwachter klieren schoon zijn. Dit houdt in dat ik dus nu schoon ben. Van alle therapieën die ik zou moeten krijgen volgens de chirurg, is nu alleen nog maar de radiotherapie overgebleven. De chirurg stond hier zelf ook van te kijken, ook voor haar was dit verrassend nieuws. De verwachting is dat ik over enkele weken kan starten met de bestraling, waardoor ik, als alles verder goed gaat, voor de zomer weer gezond ben.
Hoe fijn is dat!? 
Toen we thuis kwamen hadden de kinderen de vlag al uitgehangen en de slingers binnen opgehangen. Samen hebben we dit goede nieuws met gebak gevierd. Want het was best even een heftige periode en er komt ook nog een moeilijk stuk, maar dat is te overzien. Ben me er ook zeker heel bewust van dat ik super veel geluk heb gehad en dat er veel dames zijn die een ander traject zullen moeten doorlopen of inmiddels hebben doorlopen. Hen wil ik heel veel succes en vertrouwen wensen. 


Voor de operatie ben ik met mijn moeder naar Leeuwarden geweest, waar in het Fries Museum de tentoonstelling Sits te zien is. Een tentoonstelling van prachtige jurken gemaakt van originele sitsen. Echte oude bewaard gebleven jurken en andere kledingstukken. Een echte aanrader om te gaan kijken. 


Toen ik hoorde dat deze tentoonstelling er zou komen had ik al een plannetje gemaakt. Mijn rozet van de Sisters quilt is oa gemaakt met de nieuwe Sitsen van Den Haan en Wagenmakers. Nu leek het mij zo leuk om dit middenstuk op de foto te zetten met de originele sitsen jurken. En het is gelukt. Op de dag dat wij er waren was het super rustig, waardoor ik alle ruimte had om het "podium" van de jurken te gebruiken voor mijn Sisters rozet.  

Straks maar snel verder met deze mooie quilt. Mijn bedoeling was om alvast wat driehoekjes te knippen zodat ik verder kon. Maar het is er nog niet van gekomen, maar dat komt goed. 

Graag wil ik iedereen  bedanken voor alle lieve kaarten, berichtjes, attenties en de vele bloemen die we mochten ontvangen. SUPER!!  Dat doet zo goed. 

En nu ga ik verder genieten van het mooie bericht en de meivakantie.



Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@ 







10 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig nieuws is dat Brigitta!!!!
    Wat zullen jullie je opgelucht hebben gevoeld en nog natuurlijk.
    Net of de wereld weer glans krijgt.
    Geniet er maar van, ook al komt er nog een moeilijk stuk, nu is er even alleen opluchting.
    Wat leuk dat je het middenstuk van je quilt zo hebt kunnen neerleggen bij die mooie oude jurk. Het lijken zo wel dezelfde stoffen.
    Fijne zondag en lieve groetjes van mij,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super nieuws Brigitta! Mooier kun je niet krijgen toch, dan besef je maar weer eens hoe broos we zijn. Je gezondheid is je grootste goed. Veel sterkte nog de komende tijd op weg naar je volledige herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is goed nieuws Brigitta !Ik ben heel blij voor je. Fijne vakantie hoor! Groetjes,Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrijdagmiddag j.l. De bee van onze groep is vandaag bij mij te gast. Om 14.05 komt er dan jouw app-je binnen met de woorden "Oh ik heb zo goed nieuws..............enz".
    Even is het doodstil, dan alleen maar vreugde en tranen.
    Lieve quiltvriendin.......ik ben zó dankbaar en blij voor jou, Paul, en jullie kinderen. Ineens schijnt de zon dan mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen we vrijdag bij Grietje waren keken we vaak naar de klok.
    Is het al half 2? Zal ze al wat weten?
    En toen om 14.05 bij velen op tafel de mobieltjes tot leven kwamen was het even stil en toen een zucht en iedereen had meteen een glimlach op hun gezicht. Een bee zonder jou is al kaal maar dit berichtje maakte heel veel goed. Nu nog afwachten op de bestraling en dan van de zomer proberen alles een plekje te geven.
    Je middenstuk ligt daar prachtig. Net of het bij de tentoonstelling hoort. Je had zomaar door een bewaker in de kraag gepakt kunnen worden. Stel dat het er eentje was die voor de eerst dag op die zaal zou staan en de tentoonstelling nog niet zelf had bekeken. Leg dan maar eens uit dat het echt van jou is. hihi... Je had het zomaar kwijt kunnen zijn en had heel Nederland jou middenstuk bewonderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik las het al op FB.
    Geweldig nieuws , heel fijn. Dar mocht de vlag voor uit.
    Het middenstuk ligt daar mooi.
    Prachtige kleuren
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn om dit te lezen. Mijn vriendin heeft ook in dezelfde periode hetzelfde meegemaakt. Je leven staat met een enkel bericht totaal op z'n kop. Ik hoop dat het verder goed met je gaat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had je al gefeliciteerd met je goede uitslag, maar wil je nu nig even een compliment maken met je middenstuk,mwat je schitterend hebt gefotografeerd in het Fries Museum. Super. Groetjes,Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed bericht Brigitte! En wat leuk dat middenstuk bij een originele jurk.

    BeantwoordenVerwijderen