zondag 18 januari 2015

Blue Monday

Nou daar heb ik lekker helemaal geen last van.  Zit nog  na te genieten van een heerlijke vrijdag, gezellig samen met 7 meiden om tafel te quilten. Tussen de middag lekker samen lunchen en oh wat is er weer wat afgekletst. Zo gezellig met zijn allen en elke keer ergens anders, we reizen zo door heel Friesland heen. We hebben afgesproken  geen foto's te plaatsen op social media van onze gezellige dagen, maar ook zonder foto's blijven deze gezellige "bijeenkomsten" wel in mijn geheugen zitten.  Er staan al weer twee volgende dagen gepland.  Dus ook al weer iets om naar uit te kijken. En ik hoop echt dat we het nog heel lang volhouden om elkaar regelmatig te bezoeken.








Gisteren tijdens het NK sprint op tv heb ik mijn eigen sprintje getrokken om het blokje van mijn Dear Roses af te maken, waar ik afgelopen vrijdag aan begonnen was. Het gaat op dit moment niet zo snel met de blokjes van de Dear Roses. 


 


Ik wil zo graag mijn Koning Willem af, al mijn quilt-tijd wordt dus opgesnoept door deze quilt.
Ooh hij wordt zo mooi. Maar nog even terug naar mijn Dear Roses, kijk nou eens zo leuk. Mijn papa star is gebruikt voor een advertentie van de 100 rozen quilt shop in Deventer ( na toestemming hoor).





Dat is leuk hè, de advertentie staat in de nieuwste Quilt en Zo nr. 31. 






Maar voor nu gaat al mijn tijd dus in het quilten zitten, een heerlijk werkje voor bij de televisie, gisteravond tijdens Boer zoekt Vrouw de 7e cirkel gequilt, nog vijf te gaan en dan de middenstukken nog. En kijk nou eens hoe mooi de quilt matcht met het nieuwe behang en de gordijnen voor onze slaapkamer. 










Alleen een quiltster zal begrijpen wat ik bedoel, maar de quilt begint al helemaal te leven. Het is wel een heel gepuzzel hoor. Per cirkel is het goed bekijken hoe deze cirkel weer te quilten. Hij zal niet helemaal volgens de regels gequilt zijn, maar ik vind het mooi zo en dat is toch het belangrijkst. Ben ook eigenlijk best een beetje "vlieft"   op mijn Willem. Als die na een nieuw blok gequilt te hebben weer even over de bank hangt en ik kijk er naar dan krijg ik bijna kriebeltjes in mijn buik. Hebben jullie dat ook wel eens met iets wat je zelf gemaakt hebt? 


                                  Groetjes en tot de volgende keer,
                                                        Brigitt@





















6 opmerkingen:

  1. Dat je flieft bent op jouw Willem kan ik mij helemaal voorstellen. Wat is tie mooi Brigitta. En regeltjes.....die bepaal je zelf hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na zo'n gezellige vrijdag en heerlijk weekend is het moeilijk om het dagelijkse leven weer op te pakken. Het liefst pak ik de mooie stofjes beet maar ik moet het andere stof aanpakken. Je Willem word Super! Komt hij op je bed te liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt wordt schitterend, en zo'n vrijdag is heerlijk, fijn om quiltsters te ontmoeten waar je een klik mee hebt. Super gewoon. Fijne maandag. Gr. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt hij mooooiiii....! en wat ben je met gezellige werken bezig!, succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Birgitta, Willem paste anders ook wel perfect in onze woonkamer. Hij is zo ontzettend mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk heb ik dat ook! Toch heerlijk als je kunt genieten van je eigen werkstukken, tenslotte maak je ze daarom ook.
    Jouw Willen wordt prachtig en ik kan me voorstellen dat je dan geen zin heb in iets anders, je wilt doorgaan zodat ie steeds mooier en "affer" wordt.
    Heb Boer zoekt vrouw opgenomen, vanavond afkijken en onderhand natuurlijk steekjes doen, dat gaat heel goed samen.

    BeantwoordenVerwijderen