dinsdag 7 februari 2017

Ik ga op jacht naar.......

Nee, niet naar lapjes op de handwerkbeurs, die sla ik dit jaar een keer over. Nee, eind deze week vertrek ik voor 8 dagen naar Noorwegen op jacht naar het Noorderlicht. 





Al jaren roep ik dat ik dit zo graag eens wil zien. Knip elk jaar reisadvertenties uit voor dit soort reizen, maar het bleef bij dromen van..... Tot november vorig jaar weer zo'n advertentie in de krant stond. Nu dus de stoute schoenen aangetrokken en mijn wandelvriendin gevraagd of ze mee wou op jacht. 's Avonds laat kreeg ik een Appje van haar, ja ze wou heel graag mee. Toen ik die nacht een keer wakker werd, voelde ik, dat ik met een glimlach van oor tot oor in mijn bed lag, geweldig. 

Een paar dagen later hebben we de reis geboekt en konden we dus niet meer terug, niet dat ik dat zou willen hoor. ;)



Zo leuk, een dag daarna werd ik door Facebook er aan herinnerd, dat ik drie jaar geleden dus ook een advertentie had uitgeknipt en op Facebook had geplaatst met de tekst, ooit hoop ik het noorderlicht te zien....en dat ik vanaf dat moment elke week een euro in een potje zou doen. Nou dat potje is natuurlijk nog lang niet vol, maar toch zal de jacht naar...., dus vrijdag beginnen. Oh ik hoop toch zo dat onze jacht een geweldige prooi oplevert. Het Noorderlicht.  Maar ik moet natuurlijk wel reĆ«el blijven het blijft een jacht naar..., we krijgen uiteraard geen garantie. Het moet onbewolkt zijn, mooi helder weer dus en dan moeten er ook nog stofdeeltjes in de atmosfeer aanwezig zijn die voor het mooie groene licht zorgen. Met andere woorden we moeten op het juiste moment op de juiste plaats zijn. Maar ja mochten we onverhoopt het Noorderlicht niet zien, dan maken we er nog een mooie vakantie van hoor.

Op jacht naar het Noorderlicht - Route We maken een rondreis door Noorwegen. We reizen per bus, trein en de postboot door het land en langs de kust. Dus valt er nog genoeg ander moois te zien en te beleven. Wie weet komen we nog een quiltwinkel tegen. Ik heb de adressen opgeschreven, maar ik ga niet op jacht naar quiltwinkels in Noorwegen. Mijn reisgenootje is immers geen quiltster, maar mochten we er een tegenkomen dan gaan we natuurlijk wel even  naar binnen, toch lief wandelvriendinnetje?






Ik neem mijn camera mee en zal zo veel mogelijk alles vastleggen, zodat ik straks de reis met jullie hier kan delen. En ja Paul, ik zal daar ook live genieten van alles en niet alleen door de camera. 


Ga nu snel verder met koffer inpakken en kijken welke laatste dingen nog aangeschaft moeten worden. Batterijen van camera's opladen en SD-kaartjes leegmaken. 


Oh ja en Foep blijft lekker thuis, samen met de rest van mijn gezinnetje, zij mogen op Ody en het huis passen. Komt vast helemaal goed. En voor diegenen die wel naar de handwerkbeurs gaan, heel veel plezier.

Groetjes en tot de volgende keer,
Brigitt@

8 opmerkingen:

  1. Heel heel veel plezier op deze bijzondere reis. In gedachten reis ik met je mee. Het weer gaat hier ook kouder worden misschien werkt dat gunstig voor jou reis.
    De handwerkbeurs doe ik dit jaar met mijn moeder. Zal alles goed bekijken en wie weet zie ik nog wat moois voor jou. Ennnn volgend jaar gaan we weer saampjes hoor!!!
    Groetjes en heel veel plezier...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me geweldig, bij ons liggen de plannen ook om naar Noorwegen te gaan .We waren er 38 jaar geleden ook al eens en het is er prachtig. Een hele fijne reis.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhh wat spannend is dat! Hoop dat de jacht slaagt natuurlijk, want het lijkt me prachtig. Hoewel een foto lang niet zo indrukwekkend is als zoiets in het echt zien.
    Noorwegen, het lijkt me een schitterend land op op vakantie te gaan.
    Geniet dus maar met volle teugen, die lapjes komen wel weer een keer.
    Vergeet je oplader niet voor de batterijen, want je zult vast veel foto's maken.
    Wens je heel veel plezier!
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fantastisch Brigitta. Ik wens je heel veel plezier en hoop voor je dat het noorderlicht zich van de goede kant laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fantastisch Brigitta. Ik wens je heel veel plezier en hoop voor je dat het noorderlicht zich van de goede kant laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd geweldig om je dromen te verwezenlijken! Ik hoop dat jullie veel Noorderlicht gaan zien! Trondheim is een leuke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie reis ga je maken. Heel veel plezier en geniet ervan. Daar kan geen handwerkbeurs tegenop.
    Gr. Rita

    BeantwoordenVerwijderen